Consejos fritura

Συμβουλές για υγιεινό μαγείρεμα

Η Pitsos, η πρωτοπόρος εταιρεία στη φροντίδα του ελληνικού νοικοκυριού, γνωρίζοντας τις συνήθειες της ελληνικής οικογένειας, σας δίνει πρακτικές συμβουλές που η εφαρμογή τους αφ’ενός βελτιστοποιεί τη χρήση των συσκευών σας και αφ’ετέρου κάνουν πιό εύκολη τη ζωή σας στην κουζίνα.

Η μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από υψηλή κατανάλωση ελαιόλαδου και χαμηλή κατανάλωση ζωικών λιπών, και θεωρείται σήμερα ένας από τους πιο υγιεινούς τρόπους διατροφής στον κόσμο.

Έρευνες αποδεικνύουν ότι η καθημερινή κατανάλωση ελαιόλαδου βοηθά τον έλεγχο των επιπέδων χοληστερόλης και μειώνει την υπέρταση. Ωστόσο, είναι σημαντικό να τα τρόφιμα να μαγειρεύονται σωστά, ώστε να μη σχηματίζονται βλαβερές ουσίες κατά το τηγάνισμά τους. Για να επιτευχθεί αυτό, το τηγάνισμα πρέπει γίνεται στην κατάλληλη θερμοκρασία.

Ελαιόλαδο: Παράγοντες που επηρεάζουν το τηγάνισμα.

Με το τηγάνισμα τα τρόφιμα διατηρούν περισσότερους χυμούς και μεταλλικά άλατα στο εσωτερικό τους, επιτυγχάνοντας πιο ζουμερά και γευστικά αποτελέσματα.

Ιδιότητες του κάθε λαδιού: Κάθε λάδι, ανάλογα με τις ιδιότητες του, έχει μια κρίσιμη θερμοκρασία στην οποία αρχίζει να καπνίζει και να καίγεται. Στο ελαιόλαδο για παράδειγμα, η θερμοκρασία αυτή είναι 210ºC. Στο ηλιέλαιο και το σογιέλαιο είναι 170°C. Στο λάδι Canola και το καλαμποκέλαιο αυτή η κρίσιμη θερμοκρασία ανέρχεται στους 160ºC και 150ºC αντίστοιχα, ενώ η μαργαρίνη και το βούτυρο καίγονται στους 110ºC.

Πολύ ζεστό λάδι: Όταν η θερμοκρασία του ελαιόλαδου φτάνει σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες και το λάδι αρχίζει να καπνίζει, τότε χάνει τις ιδιότητές του και δημιουργεί επιβλαβείς για την υγεία μας ουσίες.

Συμβουλές για σωστό τηγάνισμα.

Μην αναμιγνύετε νέο ελαιόλαδο με λάδι που έχετε ήδη χρησιμοποιήσει για να τηγανίσετε τρόφιμα. Μην αναμιγνύετε το ελαιόλαδο με άλλο είδος λαδιού, καθώς η αντίδρασή τους στις υψηλές θερμοκρασίες διαφέρουν.

Τηγανίστε μικρές ποσότητες σε κάθε μαγείρεμα Χρησιμοποιήστε σχετικά υψηλές θερμοκρασίες (130 με 145ºC) για τηγάνισμα τροφίμων που περιέχουν πολύ νερό, καθώς και για τρόφιμα μεγάλου μεγέθους (π.χ. λαχανικά και ψάρια).

Χρησιμοποιήστε ζεστό λάδι (155 με 170ºC) για προτηγανισμένα τρόφιμα. Χρησιμοποιήστε υψηλές θερμοκρασίες (175 με 190ºC) για τρόφιμα μικρών ποσοτήτων, όπου το τηγάνισμά τους ολοκληρώνεται πολύ γρήγορα (μικρά ψάρια, κροκέτες, κ.λπ.).

Τηγανίστε τα τρόφιμά σας ακριβώς πριν το σερβίρισμα για να παραμείνουν τραγανά. Χρησιμοποιήστε σουρωτήρι και χαρτί για την αποστράγγιση του λίπους που απελευθερώνεται κατά το τηγάνισμα.

Μην καλύπτετε το φαγητό μετά το τηγάνισμα. Επιλέξτε παρακάτω την ομάδα τροφίμων που σας ενδιαφέρει, για να δείτε προτάσεις που αφορούν τη θερμοκρασία του λαδιού και τον χρόνο τηγανίσματος.